Jurnal · Specialitati sub lupa mea

Red Sun Rising – cu un strop peste magic

Este evident ca nu regret nicio secunda ca mi-am facut abonament la Global Tea Hut. Totul a inceput cu articolul acesta, dar a atins punctul critic in momentul in care Alex a primit revista de luna mai si am vazut ca este despre puerhul sheng. Am tot spus aici ca in ultima vreme am mare pofta de acest tip de ceai, asa ca Alex a vorbit cu ei sa ma abonez nu imediat, ci cu o luna in urma.

V-am povestit si cat eram de nerabdatoare sa vad ce am in colet,  gasiti aici articolul. Trebuie sa va recunosc sincer ca asteptam in halul acela mai ales pentru puerh pana sa primesc coletul. Cand am desfacut pachetul insa, am avut surpiza sa ma simt atrasa intr-un mod inexplicabil, chiar agresiv as spune, de ceaiul lunii iunie. Atractia a devenit patima cand am desfacut cutia de ceai si l-am vazut cum arata. Cand l-am mirosit deja pulsul mi-a ajuns la 200. Mi-a fost clar ca acest ceai o sa-mi zguduie zdravan lumea. 

Nu m-am inselat! 

Acesta a fost ceaiul care mi-a placut cel mai mult de pana acum. Niciodata nu am fost asa impresionata. 

Am baut de doua ori si va spun, ma bantuie. Chiar am visat acest ceai, iar eu nu prea tin minte ce visez (99,99% din cazuri). Acum stiu visul cu amanunte, dar voua va spun doar ideea de baza. Avem casa plina de el. Si magazinul. Doar pe el il vindeam. Atat este de grav!

Red Sun Rising este ceai negru chinezesc (ceai rosu pentru pasionati) si nici despre el nu am citit nimic in revista. Sincer? La acesta nici nu am vrut sa citesc pana nu l-am terminat. Pur si simplu nu am vrut sa imi cresc asteptarile mai mult.  Am fost prea atrasa de el in mod instinctual si ma gandeam ca pic de sus in dezamagire. Neincrederea in instinct imi da mari dureri de cap in general nu doar in ceai. Recunosc asta de parca m-ar si ajuta la ceva.

Evident ca l-am preparat gong fu. A venit si cu recomandare pentru gong fu, dar nici eu nu beau ceai altfel in ultima vreme. Cand am baut prima cescuta nu am putut sa simt mare lucru din cauza socului si a valului de entuziasm. Nu am preparat a doua infuzie imediat pentru ca am avut nevoie de timp sa se aseze emotiile. Timp de 5 minute am vorbit singura. Nu radeti caci nu glumesc si nici nu exagerez. M-am auzit 5 minute spunand „vai de capul meu cum e ceaiul asta”. Daca stau bine sa ma gandesc cred ca m-au auzit si singurii mei vecini. In timpul asta ma bateam cu palma pe picior.

Abia la a doua infuzare am putut si eu sa simt profunzimea ceaiului. Dap. Asta e cuvantul potrivit. A fost cel mai profund ceai pe care l-am intalnit, dar si cel mai moale. 

Prima si cea mai puternica aroma pe care am simtit-o a fost cea de ciocolata. Dupa ce inghiteai ceaiul te invaluia lin. Hotul acesta de inimi mi-a parut ca are mana plina de asi si ii pune pe masa unul cate unul. Aroma de ciocolata a inceput suav din gat si a urcat la pas lent pana a impanzit toata gura. A fost foarte socant pentru mine sa descopar in el toata gama de ciocolata pana am baut a doua gura de ceai. Incepe cu ciocolata neagra si finalizeaza pe ciocolata cu lapte. Foarte interesanta mi-a parut aceasta evolutie a aromei venita din aceeasi gura de ceai inghitita. Se simtea catifelat si bland in acelasi timp, desi cand spun catifea ma gandesc la un material greu. Acesta ceai era catifelat, dar usor si vaporos ca cea mai fina matase.

Nu a tinut multe infuzii. Am scos cu insistenta 4,  dar ultima a stat 1 minut la infuzat. El gong fu tinea doar 3. Asa epuizat, adica la a patra reinfuzare, m-a uimit ca a inlocuit aroma dominanta de ciocolata cu cea de sambure de visina. Pe final a pierdut mult din gustul dulce, catifelat si bogat, astfel ca la fortarea mea ultima a avut si un strop de astringenta. Dar nah, e si „vina” mea, prea am vrut si ultima picatura din el. A ramas multa vreme pe limba, chiar si dupa ce am baut apa l-am simtit in gat. Am mai intalnit un singur ceai asa persistent, un puerh shou.

Va mai spun una, caci asta m-a pus pe mine in fund. Pentru ca trec print-o perioada extrem de ciudata, dar si pentru ca este asa de cald ziua, nu prea pot sa mananc. Mai exact am 2 saptamani de cand tin dieta cu apa, fara sa vreau si fara sa-mi fie bine. Din aceasta cauza, duminica trecuta, atunci cand am avut ultima sesiune de ceai cu Red Sun Rising l-am baut pe stomacul gol. Nu mi-am dat seama cand am inceput din cauza nerabdarii, nu mi-am dat seama in timpul sesiunii din cauza senzatiilor, mi-am dat seama cand am terminat de baut ceai, dar cumva socata. Parca a venit Cosmin in secunda aceia si m-a pocnit cu acest articol in tatal nostru.  E drept ca l-am citit inainte, l-am mai recomandat aici, dar nu ma asteptam sa se si strecoare asa usor in subconstient si la acest ceai sa dau atentie senzatiilor de care Cosmin povesteste atat de clar si bine. In plus, va spun sincer sa sunt in stare de epuizare si nici cu sanatatea nu stau pe roze din aceasta cauza. Cu atat mai mult m-a socat intamplarea. Sa va spun ca nu am avut senzatia aceia ca te roade stomacul dupa el? Nu am simtit asa ceva, desi va spuneam mai sus ca o port cu mine de 2 saptamani.

Nu am putut sa va fac nici poza cum trebuie. Pur si simplu, la ambele sesiuni am fost asa atrasa asa tare de ceai incat am uitat. Aceasta din articol este singura cu ceaiul. 

Mi-am mai facut una la moaca, aproape imediat dupa ce am gustat din el. Cam pe finalul celor 5 minute de care va povesteam mai sus. 

Ceaiul acesta l-am simtit cum se simte prima iubire, dar nu atunci cand chiar se intampla. A fost ca si cand am trait prima iubire cu mintea, inima si experienta de 30+. Atunci cand ai si acumulat o anumita cantitate de intelepciune incat sa intelegi ce se intampla. Ca sa intelegeti mai exact, a fost cu un strop in plus peste magic acest ceai pentru mine.

Stati fara grija, eu mai am mult pana la intelepciune. A mea ma face in general sa fiu tanara, tanara, tanara. :)) Sa nu credeti cumva ca ma cred inteleapta. Sunt impulsiva de imi dau batai de cap si mine, celor din jur nici nu-mi pot imagina ce le fac. 

P.S. Stiti ce este ironic? Ceaiul negru (rosu pentru pasionati) a fost singurul tip de ceai pe care l-am respins la inceput. V-am povestit aici ca m-am lasat greu convinsa de el.

3 gânduri despre „Red Sun Rising – cu un strop peste magic

Lasă un răspuns

