Generalitati

Kettle ceramic – sau cum sa te indragostesti de la prima turnare

In acest moment al existentei mele sunt extrem de norocoasa ca am unul. La un moment dat am avut 4, 3 taiwaneze si unul chinezesc. La alt moment dat mai recent, nu am mai avut niciunul. V-am povestit cum de am ramas fara el aici. De putin timp l-am recuperat si trebuie sa recunosc, abia acum i-am simtit valoarea reala.

Este cel mai bun recipient pentru fiert apa pe are l-am intalnit si sunt bucuroasa ca nu am vazut un singur model, ele fiind rare in Europa.

Practic am vazut 4 modele si toate mi-au parut rupte din Raiul Ceaiului, dar dupa lipsa pe care am simtit-o cat timp nu l-am folosit pe singurul pe care il mai am, va spun ca e alta treaba. E alta treaba pentru ca am simtit ceaiul mult mai bun preparat cu apa fiarta in el.

Practic nu este un ceainic din punct de vedere al unui bautor de ceai pasionat, pentru care ceainicul este doar pentru a infuza frunzele, dar conform dex-ului este un ceainic pentru fiert apa de ceai. Cum sa fac daca nu exista traducere pentru kettle?

Este confectionat din ceramica nesmaltuita la interior si acest lucru schimba foarte mult calitatea apei. Apa este un element foarte importat in prepararea ceaiului, dar nu despre apa este articolul. In primul rand, datorita lipsei smaltului acest ceainic face apa mai moale, absoarbe calcarul din ea, adica sporesc atat aroma cat si gustul ceaiului (se pot dizolva mai usor uleiurile volatile).

In al doilea rand toarna „singur” . Evident, nu in adevaratul sens al cuvantului, dar pentru un incepator acest ceainic face cam toata treaba. De exemplu la oolongul rulat se obtine un vartej ferm cu foarte mare usurinta. (Aici vedeti care este treaba cu vartejul.) Sunt lucrate impecabil! Atat de bine incat jetul de apa este ferm, suvoi cu debit potrivit in intensitate, constant, perfect de controlat.

Este drept ca pretul lor nu este mic, ba chiar in tabara opusa, dar a merit fiecare banut pentru ca face turnatul extrem de controlabil.

Un alt avantaj este ca se poate utiliza doar pe plita electrica clasica. Poate sa nu para chiar asa, dar asta inseamna ca apa se incalzeste mai incet in prima faza a procesului. Tocmai pentru ca sunt mai lente la inceput si mai puternice pe final, plitele electrice fierb o apa buna pentru ca nu o bruscheza termic. In fond ceremonia ceaiului si esenta ceaiului, sunt atentia (se citeste rabdare pe care o ai din oficiu atunci cand esti cu adevarat atent la orice).

Cosmin a scris aici un articol foarte fain care atinge si elementele implicate in ceai: aer, apa, foc si pamant. Un astfel de obiect pentru fierberea apei, influienteaza toate cele 4 elemente. Sigur, eu nu sunt atat de atenta cand beau ceai (nu pot, nu ca nu vreau) incat sa va pot spune in ce mod face asta cu fiecare element in parte. Dar pot sa va spun sigur ca ceaiul iese muult mai bun daca apa fierbe in kettle, iar prepararea in sine capata un cu totul alt sens cu un astfel de obiect.

Fotografie realizate de Iuliana Cristina Popescu

Intretinerea lor este usoara si nu prea. In primul rand este necesar ca ele sa nu ramana pe foc fara apa. Crapa. Prietenii stiu ce spun….si de ce. Nu se spala cu detergent pentru ca fiind poroase pe interior absor detergentul (sau orice in afara de apa) si il elibereaza in apa de ceai. Se spala cu apa curata, prin frecare cu o carpa de in, foarte buna ca nu lasa scame. Inul este aspru si astfel curata si depunerea de piatra care se strange chiar si de la cea mai putin calcaroasa apa. Nu se poate utiliza pe plita cu inductie si nici pe flacara de la aragaz, se utilizeaza doar pe plita electrica clasica.

Exista seturi de kettle si sobita, ele putand sa fiarba apa direct pe flacara. Sunt foarte faine pentru ceaiul in natura, dar au dezavantajul ca se incalzesc greu. Astepti ceva pana sobita prinde putere sa fiarba apa, dar apoi merge bine treaba cu ele. Calitatea apei fierte direct pe foc este net superioara celei fierte pe plita clasica. Este vorba despre elementul foc, evident. Dar tot nu va pot explica altfel: iese ceaiul mai bun.

Ca bonus, singure sau la set cu sobita, aceste obiecte sunt incredibil de frumoase si armonios desenate. ♡

P.S. Nu, nu se gasesc in niciun magazin din Romania. Am avut eu candva…si nu cred ca o sa se intample din nou prea curand. Daca doresti unul, cere-mi detalii si iti recomand magazine din afara tarii.

Lasă un răspuns

